Sunday, January 22, 2012

Selepas dia Menarik Balik akuan nyaaa , Ber-Jumpa dngan Kawan yg Di Percayai :)
luah kan segalanya ! Menangis , Cryinggg . Hanya dia yg Menemani ku . 
Menangis tanpa Henti di dlm kelas , Pelajaran tidak ku fikir kan 
"NUR SYAFIQAH" 
 hanya dia yg ku fikir kan :( Bermain di Kotak fikiran Air Mata mengalir deras membasahi Pipi .

okay , dngn Berani nyaaa Berjumpa Puan Ande :')

Aku           : Assalamualakum cikgu :)

Puan Ande : Waalaikum salam , hah Ade ape Triana ?

Aku           : cikgu , Saya mohon dengan Cikgu . Saya nak minta tlong (mengalir air mata)  Pertlongan cikgu
                   amat saya Harap kan . Demi Allah Cikgu , Saya akan Berubah (Bercakap tanpa Henti Bagai 
                   kan Roller Coaster) tudung nie Saya akan bakar , stokin nie saya takan pakai , Kasut nie da bole        
                   buangg  , Baju nie Saya akan Longgar kan !

Menangis ter-esak esak dngan Hingus nyee yg menyemak , cikgu Hulur kann Kotak tisu . mmg nak Pitam Pengsan smue ade , Bagai kann Mimpi buruk yg Paling Teruk aku pernah alami :'(

Puan Ande : kenape awk nie . cube terang kan Betul-2 . Saya tak fham taw klaw awk ckp mcm nie . terang
                    kan satu-2 n ape yg awk perlu kan Bantuan dari saya ?

Aku : Saya nak minta tlong dari Cikgu , kawan saya dia nak skolah at snie tapi dye duduk at Kota Putri . 
         Saya yakin msty dye ta diterima msuk skola nie kan ? sbb tu lahh saya dtang snie nak minx bantuan dari 
         cikgu . Saya rela Berkorban ap jee , asal kan cikgu tolong saya

Puan Ande : okay , kawan awk dpt Brape A dlam PMR ? skarang dye msuk kelas ape ? kenape dye nak    
                    pindah ?

Aku : 3A . kelas Sain Teknikal . dye nak pindah sbb nak Belajar same ngn Saya . jujur , sbenar nyee saya 
         tolak Tawaran Teknik JB sbb saya pernah Bercita-cita utk Bejaya nnty mase SPM same-2 Dia . sbb tu   
         laa saya stay at skola nie . (makin deras air mata) 

Puan Ande : jap , ape jee janji yg awk bole buat bile saye tolong awk ?

Aku : (tanpa pikir panjang) saya akn labuh kan tudung , saya akn pkai stokin panjang , saya pkai kasut yg 
         dibenar kan , saya akn terima tawaran cikgu utk jadi pengawas , saya akn belajar betul-2 dngn Sahabat 
         saya tuhh , saya tak kan dtng lewat lagi , saya tak kan lawan ckp cikgu lagi , Ape lagi yg cikgu nak ? 
         saya akn ubah ! (Sumpah ! air mata nie mcm air terjun Tak bole di Berhenti kan)

Puan Ande : okayy , Saya akan tolong awk . saya akn msuk kan dye atas Pencapaian Akademik yg Memuas 
                    kan . pape hal nnty awk bgtahu jee saya . dan lagi satu saya nak jadi kan awak KETUA 
                    PENGAWAS kantin n ahli Kongres So awk kne tunjuk kann laa Teladan yg baik utk kawan-2 
                    awk .

Aku : ahli Kongres ? (terfikir wajah Amalina) okay , suke hati cikgu . tpy cikgu punn kne janji utk masuk kann   
         Sahabat saya at sekolah snie ?

Puan Ande : yee , saya janji . esk sruh dye dtang skolah nie .  sekarang awk Amek kunci nie dan bg pade 
                   cikgu Hafizi .

Aku : (dngan Gembira nya) okay cikgu , Bye :D (Berlari mcm budak Kecik)

yeahh , seteru nyaa ak tak taw ape yg puan ande buat . then ak bg kunci at Cikgu Hafizi n  ak masuk kelas dngan Happy nyaa :)



No comments:

Post a Comment